Stránky

streda 23. februára 2011

Hádzadlo Slow Poker - začiatok stavby

Po rôznych pokusoch o prekonanie "magickej hranice" tridsať sekúnd sa mi konečne zadarilo. Na našej klubovej súťaži v Humenskej športovej hale sa mi podarilo "dať" čas 30,9 sekúnd. Zadarilo sa mi to s modelom Slow Poker, ktorého konštruktérom je Stan Buddenbohm. Model vytvoril v roku 1992 a podarilo sa mu s ním získat národný rekord v dobe letu v hale do výšky 8 metrov v trvaní 47,2 a 47,6 sekúnd.
Pretožo môj prvý model po zalietaní vážil 10 gramov a originálny model len 6,2 gramu, rozhodol som sa postaviť ďalší kus.
Na rozdiel od originálneho modelu, ktorý je kompletne zostavený z balzy som použil kombináciu depronu a balzy z dôvodu, že takú balzu ako použil Stan som ešte ani nevidel :-)
Cieľ, ktorý si kladiem s týmto modelom je jednoduchý - dosiahnuť dobu letu najmenej 35 sekúnd.

Postupne Vám budem prinášať informácie a fotografie zo stavby modelu.

vytvorenie šablóny krídla zo zeleného Climaporu

vyrezaná a vybrúsená šablona

rozdelenie šablóny na jednotlivé časti podľa druhu materiálu

balzové časti vážia 2,2 g (balza 3mm) - na porovnanie, hotové krídlo originálneho modelu vrátane uhlíkových výstuží vážilo 4.5 gramov

hmotnosť všetkých polotovarov krídla - 6.7 gramov

lícovanie jednotlivých dielov krídla

zlepené časti krídel

krídla som zaťažil akumulátormi voči deformácii pri schnutí lepidla.Pred použitím je dobré akumulátory nabiť, zvýši sa ich hmotnosť a lepšie tlačia na spoje :-)))))))))))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára